SkanPers Kommunikation

TjanstePortlen.se

Personligt varumärke

- Så sänder du ut rätt signaler.

Tag Cloud



Arkiv

2012

2013

2014

2015

För att lyckas med marknadsföringen måste du kunna marknadsföra dig själv. Inga undantag. Dagens marknadsföringsstrategier bygger alltid på det personliga varumärket och när en konsument väljer att investera sin tid och sina pengar på en produkt eller tjänst gör man det alltid efter en känsla. Här får du 5 tips på hur du lyckas kommunicera hur unik just du och ditt företag är.

Personligt varumärke

December 09, 2013 at 9:43 AM

Genom att lyckas kommunicera din unikhet och personlighet i det du säljer kommer produkten eller tjänsten att sälja sig själv. Här ger Marie Svensson, Driftigs skribent inom marknadsföring, dig 5 tips på hur du som egenföretagare stärker det personliga varumärket som småföretagare.

1. Var dig själv – alltid
Gör klart för dig själv vem du är och vad du vill. Det är en förutsättning att du är tydlig med detta om du vill föra företaget framåt. Du som småföretagare är starkt sammankopplad med ditt företag.

2. Dela med dig
Vem är du och vad är din story? Jag garanterar att din kommunikation mot dina kunder blir mycket mer äkta och trovärdig om du vågar låta din personlighet lysa igenom i ditt varumärke och i ditt företagande.

3. Lev ditt varumärke, varje dag
Idag är gränsen hårfin mellan privatliv och arbetsliv. Du måste leva som du lär och agera utefter ”Teaching by Being”. Detta gäller inte bara i din roll som företagare, utan för dig som individ. Det är viktigt att du lever din företagsanda även privat, tillsammans ska ni stå för det ni vill.

4. Du måste tro på dig själv och det du gör
Det känns inte trovärdigt om du säljer en produkt eller tjänst som du inte själv tror på eller inte själv brinner för. Hur ska dina kunder kunna tro på dig om du inte själv gör det? Brist på tillit hos dig själv ger en brist på tillit även hos dina kunder.

5. Du är företagets spegelbild
Detta hänger ihop med att du lever ditt företag varje dag. Det du speglar, speglar även ditt företag. Det är väldigt viktigt att du förstår hur stark sammankopplat detta är. Om du har en negativ approach, har även ditt företag det. Om du är missnöjd med något och inte mår bra, kommer ditt företags hälsa också att påverkas.

Inspireras av Maries Powerpepp-brev 
Varje vecka skickar Marie Svensson ut ett Powerpepp-brev som riktar sig mot driftiga kvinnor och kvinnliga entreprenörer som är i behov av pepp, inspiration och motivation. Brevet innehåller konkreta tips och frågor att fundera över för att steg för steg förändra din vardag och öppna upp dina blockeringar, rädslor och hinder som står framför dig och det liv du verkligen vill leva. Helt gratis och utan spam. Kolla in Maries sida och läs mer powerpepp-brevet.

Marie Svensson,

Tjänsteportalen samarbeider med Driftig.nu



Tags: DU som ledare Du din största tilgång Varumärke
Category: Du - din största tillgång Du som ledare Varumärke

Kommentera gärna!

Leave a Reply



(Your email will not be publicly displayed.)


Captcha Code

Click the image to see another captcha.